BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, September 15, 2009

Ubat dan Mercun

Hari ani aku nda ke skolah...sakit kunun bah...masa solat Isyak di masjid smlm aku rasa smacm ja kan rasa muntah..nda lg ikut terawih aku mulih rumah tarus..dari lepas sungkai smpi bgun pagi ani sudah brapa kali aku te*****..P Klinik Mustapha la jawabnya minta ubat sama 'sik klip'..lamah banar badan ani..gara2 nda bnafsu makan sahur antadi..tapi dalam sakit2 kinginan utk 0n9 nda dapat dketepikan..ani tah gara2 teknologi....tkejut badak jua ku bila doktor cek tknan darahku bgitu rendah 90/90....huiii nda prnah ku dpt tknan srendah atu bah..dapat jua 'sik klip' jd maknanya 2 hari aku bcuti..psl esuk cuti umum Hari TYT utk negeri Sabah.....

D malam lepas sungkai dan maghrib anak2 minta bwa main mercun..layan saja tah..meliat keseronokan bisidia..teringat aku masa damit2 daulu..masa atu kerajaan blm lg mlarang pjualan mercun..time2 hampir raya banyak tah mercun dkumpul2 utk dmain masa Raya kunun..satu jenis mercun yg ku ingat dan nada lagi sekarang ani kuliat ialah mercun tarik...pupus sudah kali..ingat ku kana marahi beliau gara2 mgikat mercun tarik atu d pintu kunun kan mgajutkan abg ku skali beliau plang yg keluar...kanak2 krg ani pun nda lgi pandai main meriam buluh..mun dulu sampai bebalahan buluh dikerajakan gara2 kan menunjuk siapa punya meriam pling kuat..

3 comments:

Anonymous said...

Duii nah...org kan beraya sudah, kau pulang damam.Bah makan ubat atu capat2...karang abis KFC atu...

p/s modem aku buat hal lagi..huhu

CFJ said...

atu tah bah...tiba2 tia sakit ani...ehh udah nyangku kan mbali tah modem baru bah...

Anonymous said...

nanti tah...aku menunggu dpt bonus yg rm250 atu...